Radek ChalupaČlánkyŠkolení a konzultaceVývoj softwareFreewareKontakt

Přehled článků  seřazeny od nejnovějšího

Od:   počet:    jednoduchý   nejčtenější  

 Knihovna ImageMagick - seznámení a ukázka použití v C++.  17.1.2019

Seznámení s grafickou knihovnou ImageMagick - ukázkový příklad v C++ a nastavení kompilátoru G++.

 Odstranění diakritiky z textu v C++ na Linuxu  3.1.2019

Ukážeme si jak v C++ odstranit z textu diakritiku s použitím pouze základních Linuxových funkcí.

 Jak v C++ odstranit diakritiku z textu s využitím GLib?  29.12.2018

Jak v C++ odstranit diakritiku z textu s využitím GLib?

 C/C++ a sdílené knihovny v Linuxu  1.12.2018

Ukážeme ji jak v C/C++ vytvořit sdílenou knihovnu a použít její funkce ve vlastní aplikaci.

 C++ v Linuxu - úvod  21.11.2018

Úvod do programování v C/C++ v Linuxovém prostředí. Ukázka základní aplikace typu "Hello world" a její sestavení pomocí překladače GCC.

 Vložení a načtení obrázků do MySQL databáze - Qt  29.6.2018

Ukážeme si jak v MySQL databázi ukládat a načítat obrázky jako BLOB data a také jejich zobrazení v GUI aplikaci využívající Qt.

 OpenCV ve WinAPI - video z kamery ve vlastním okně  14.6.2018

Ukázka aplikace zobrazující živé video grabované pomocí OpenCV ve vlastním okně v aplikaci napsané v C++ a WinAPI.

 OpenCV ve WinAPI - obrázek ve vlastním okně  10.6.2018

Ukázka aplikace zobrazující obrázek načtený pomocí OpenCV (do objektu cv::Mat, s možností snadné aplikace úprav a filtrů), ve vlastním okně v aplikaci napsané v C++ a WinAPI.

 Začínáme programovat s OpenCV - příprava prostředí ve Windows  26.5.2018

V tomto úvodu si ukážeme jak nainstalovat knihovnu OpenCV ve Windows a připravit Microsoft Visual Studio na vývoj aplikací s OpenCV.

 wxWidgets ve Visual Studiu  20.5.2018

Na internetu je k nalezení spousta různých návodů jak v Microsoft Visual Studiu použít knihovny wxWiggets. Mnohé jsou již značně zastaralé a mnohé nefungují. Popíšu tedy ověřený způsob fungující na Visual Studio aktuální k datu vydání.

 Snadná instalace C++ knihoven pomocí vcpkg  6.5.2018

VCPKG od Microsoftu je správce C/C++ knihoven pro Windows určený primárně pro Microsoft Visual Studio, pro které je u všech knihoven testována kompatibilita.

 NotifyIcon ve WPF aplikaci  13.7.2017

Pokud vytváříte v Microsoft Visual Studiu aplikaci typu WPF (Windows Presentation Foundation), zjistíte ve vizuálním návrháři se nenabízí komponenta NotifyIcon, která je k disposici v aplikaci typu Windows Forms. V tomto článku a ukázkové aplikaci si ukážeme jednoduchý způsob jak vytvořit NotifyIcon včetně fukcionality skrývání okna do této ikony.

 Databáze SQLite v C/C++ - úvod  4.6.2017

SQLite je souborová databáze podporující SQL přístup. Od svého vzniku roste její popularita a rozšíření. Kromě nejrůznějších desktopových aplikací najdeme její podporu také u mnohých webhostingů neboť je snadno přístupná v jazyce PHP. Databáze je velmi rychlá a s malými nároky na systémové prostředky. O její popularitě svědčí také to, že v posledních verzích Microsoft Visual C++ nahradila dříve používaný "SQL Server Compact" v aplikaci tzv. "Intellisense".

 WinForms a C++ - překreslování bez problikávání pozadí  3.5.2017

Pokud na okně formuláře máme panel do kterého chceme vykreslovat bitmapu nebo nějakou grafiku která má svoji velikost automaticky přizpůsobovat velikosti okna (resp. panelu), musíme provést její překreslení v reakci na událost "Resize", tj. při každé změně velikosti byť o jediný pixel během uživatelského roztahování okna. A zde narazíme na problém problikávání barvy pozadí panelu. Čím je to způsobeno?

 WinForms a C++ - resources  3.3.2017

Před časem jsem ukázal, jak lze i v nových verzích Visual Studia vytvořit WinForms (exe) aplikaci v C++ i přesto, že generátor nového projektu tuto možnost již přímo nenabízí. Nyní něco o práci s resources, konkrétně jak použít vlastní ikony a bitmapy na okně/formuláři a v položkách nabídky nebo panelu nástrojů.

 WinForms aplikace ve Visual C++  20.2.2017

Pokud chcete pro vývoj aplikace použít technologii WinForms (.NET Framework) a psát v jazyce C++, tak v aktuálně (v době psaní tohoto článku) nejnovější verzi Microsoft Visual Studia 2015 se při zakládání nového projektu typu „Visual C++ -> CLR“ již nenabízí možnost přímo vytvořit WinForms aplikaci. Je tedy nutné si projekt vytvořit a nakonfigurovat „ručně“.

 Buffering v GDI (Win API)  1.1.2016

Odpověď na mnoho různých dotazů (zejména na programátorských fórech) týkajících se kreslení a překreslování okna (pomocí standardního GDI) směřuje k použití paměťového kontextu zařízení. Ukážeme si velice jednoduchý příklad, jak na to.

 Windows desktop aplikace s využitím ATL  1.1.2015

I když knihovna ATL (součást vývojového nástroje Microsoft Visual C++) byla v prvopočátku vyvinuta pro jiné účely (ISAPI a také vytváření efektivních a výkonných COM objektů a ActiveX prvků (což jsou samozřejmě také COMy), lze ji (zejména od verze 7 která byla vydána s Visual Studiem .NET 2002) velmi efektivně a výhodně použít také pro tvorbu "obyčejných" Win32 aplikací, které nemají s technologií COM nic společného.

 Ovládací prvek ProgressBar.  6.2.2002

Ovládací prvek ProgressBar.

 Ovládací prvek TrackBar.  5.2.2002

Ovládací prvek TrackBar.

 Rozšířený prvek ComboBoxEx.  4.2.2002

Rozšířený prvek ComboBoxEx.

 Pracujeme s ComboBoxem - II.  3.2.2002

Pracujeme s ComboBoxem - II.

 Pracujeme s ComboBoxem.  2.2.2002

Pracujeme s ComboBoxem.

 Vyhledávání souborů - zjištění obsahu složky.  1.2.2002

Vyhledávání souborů - zjištění obsahu složky.

 Výběr složky a naplnění ListBoxu soubory.  31.1.2002

Výběr složky a naplnění ListBoxu soubory.

 Uživatelsky kreslený ListBox - II.  30.1.2002

Uživatelsky kreslený ListBox - II.

 Uživatelsky kreslený ListBox.  29.1.2002

Uživatelsky kreslený ListBox.

 Uživatelsky kreslená tlačítka.  28.1.2002

Uživatelsky kreslená tlačítka.

 Začínáme oživovat vzhled aplikace.  27.1.2002

Začínáme oživovat vzhled aplikace.

 Přehrávání multimédií pomocí MCI.  26.1.2002

Přehrávání multimédií pomocí MCI.

 Zvuky a animace.  25.1.2002

Zvuky a animace.

 Ikona aplikace v oznamovací oblasti.  24.1.2002

Ikona aplikace v oznamovací oblasti.

 Práce s registry  23.1.2002

Práce s registry

 Výběr a načtení souboru.  22.1.2002

Výběr a načtení souboru.

 Subclassing ovládacích prvků.  21.1.2002

Subclassing ovládacích prvků.

 Další funkce pro práci s grafikou.  20.1.2002

Další funkce pro práci s grafikou.

 Bitmapa a její vykreslení.  19.1.2002

Bitmapa a její vykreslení.

 Nastavení písma. Fonty.  18.1.2002

Nastavení písma. Fonty.

 Kreslení plošných objektů. Štětce.  17.1.2002

Kreslení plošných objektů. Štětce.

 Kreslení čárových objektů a další typy per.  16.1.2002

Kreslení čárových objektů a další typy per.

 Rozšiřujeme znalost GDI.  15.1.2002

Rozšiřujeme znalost GDI.

 ListBox a ComboBox. Program založený na dialogovém okně.  14.1.2002

ListBox a ComboBox. Program založený na dialogovém okně.

 Ovládací prvky na dialogovém okně - úvod.  13.1.2002

Ovládací prvky na dialogovém okně - úvod.

 Dialogy  12.1.2002

Dialogy

 Použití časovače. Vzhled prvků v novém stylu Windows.  11.1.2002

Použití časovače. Vzhled prvků v novém stylu Windows.

 Ovládací prvky Windows - úvod.  10.1.2002

Ovládací prvky Windows - úvod.

 Hlavní nabídka okna.  9.1.2002

Hlavní nabídka okna.

 Prostředky (resources) - úvod.  8.1.2002

Prostředky (resources) - úvod.

 Jednorázové kreslení do okna. Kontext klientské oblasti.  7.1.2002

Jednorázové kreslení do okna. Kontext klientské oblasti.

 Více o výpisu textu do okna - nastavení parametrů.  6.1.2002

Více o výpisu textu do okna - nastavení parametrů.

 Seznámení s Unicode. Začínáne s GDI - výpis textu do okna.  5.1.2002

Seznámení s Unicode. Začínáne s GDI - výpis textu do okna.

 Základní stavební kameny Win32 programu  4.1.2002

Základní stavební kameny Win32 programu

 Úvod do programování ve Win API  3.1.2002

Úvod do programování ve Win API

 Motivační úvod do Win API  2.1.2002

Motivační úvod


Copyright © 2019 - Radek Chalupa